USA here we are! - Reisverslag uit Glacier, Verenigde Staten van Handels Fam. - WaarBenJij.nu USA here we are! - Reisverslag uit Glacier, Verenigde Staten van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

USA here we are!

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

11 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glacier

Vanmorgen na alle routine om 9.15 uur vertrokken omdat we op tijd bij de grens wilden zijn. Het kan er nl druk zijn hadden we gelezen. Na een minuut of 40 kwamen we daar aan en bleken de enige te zijn op dat moment. Heel streng werden we ondervraagt waar we vandaan kwamen, wat we kwamen doen, of we alcohol of tabak bij ons hadden. En of we onze zonnebrillen af wilden zetten. Daarna moesten we de camper parkeren en naar binnen. Hier werden we verder ondervraagt en moesten zelfs onze vingerafdrukken afgeven en er werd een foto van ons gemaakt. Best intimiderend eigenlijk maar gelukkig....na het betalen van 6 dollar pp mochten we toch de grens over. Op naar St Mary's in Glacier National park. Een gevarieerd landschap met indrukwekkende bergen en veel naaldbomen. De camping hadden we al gereserveerd dus dat was makkelijk. Het is een grote, redelijk "kale" camping maar wel met zwembad en het uitzicht maakt het helemaal goed.
Omdat ze hier maar 1 miniwinkel hebben (dat mag geen naam hebben) besloten we om 40 miles verder te rijden naar Browning, een iets groter stadje hadden we op de kaart gezien. Hoe dichter in de buurt van Browning hoe mistiger het werd. Bleken hier sinds 21 juli jl al hevige bosbranden te woeden....Hebben wij weer. En stinken. Volgens mij is er al 100 hectare verloren gegaan, echt zonde. In Browning aangekomen bleek het een desolaat en erg arm stadje te zijn. de inwoners zijn voornamelijk de black feet natives. Daar vonden we ook geen supermarkt en het plaatsje op zich was niet echt uitnodigend om rond te hangen. Dus hup, terug naar de camping. Onderweg reden wij de schone lucht tegemoet maar als je achter je keek was het 1 doffe grijze massa, erg indrukwekkend. We willen morgen de going to the sun road rijden en die is weer open maar op sommige plekken mag je nu niet stoppen ivm de brand.
's middags lekker rondgehangen bij het zwembad, koud water maar heerlijk verfrissend als het 31 graden is. Loek en Tibbe hebben zelfs een vriend uit New York leren kennen en hadden de grootste lol.
Even nog voor jullie geruststelling: de bosbranden zijn onder controle en wij lopen hier geen gevaar....maar spannend is het wel ;-)
Tot zover vanuit Glacier.

• 12 Augustus 2015 - 21:33

Oma:

Wat spannend allemaal aub voorzichtgheid is hier wel op zijn plaats maar toch veel plezier daar kus oma en opa

.l0