Waterton lakes national park deel 3 - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Waterton lakes national park deel 3 - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Waterton lakes national park deel 3

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

10 Augustus 2015 | Canada, Waterton Lakes

Vandaag rond half 9 opgestaan en ontbeten. Vandaag stond een pittige hike op het programma: Bears hump. De rots lijkt op de bult van een grizzly beer en om daar te komen moest je 215 meter heel steil berg op. Afzien eigenlijk....maar omdat het mijn idee was mocht ik me niet laten kennen. Het zou ongeveer een uur duren om boven te komen maar we hebben wel iets vaker gestopt om ff op adem te komen. Uiteindelijk boven aangekomen was het uitzicht echt wel heel mooi en dat was gelijk de beloning! We zijn best lang boven gebleven en hebben hier de nodige foto's gemaakt. De terugweg ging een stuk vlotter. Op de weg naar beneden begaven de schoenen van Guido het (beide zolen lieten los). Met een creatieve oplossing kon Guido de weg toch vervolgen. Daarna richting de Red rock canyon. Het woord spreekt voor zich: een rode canyon. De boys op slippertjes door het ijskoude water. Op Avontuur! Erg leuk. Terug in het dorpje eerst nieuwe wandelschoenen gekocht en even bij de starbucks koffie gedronken en toen terug naar de camping. Loek en Tibbe wilden nl in het Waterton lake zwemmen....het is een gletschermeer dus je snapt wel hoe koud dat is...maar bikkels als het zijn, hebben ze niet alleen pootje gebaad maar ook helemaal onder gedompeld. Respect, ik had genoeg aan pootjebaden ;-)
Daarna uiteraard nog stenen gooien, wie het verste kan komen...nou ik heb dik verloren. Na het stenen gooien werden er natuurlijk ook nog stenen verzameld, hoop niet dat we boven de 23kg uitkomen met de bagage want onze hamsters hebben echt " heel veel mooie" stenen gevonden die natuurlijk het liefst allemaal mee terug moeten naar Nederland....
Daarna gekookt in de camper want je hebt hier geen firepit dus bbq-en kun je alleen op gas en die hebben we niet. Dus vandaag stond pasta met gehaktballen en saus op het menu. Lekker buiten gegeten. Daarna als een speer alles naar binnen gehaald want nu ik dit zit te tikken barst er een onweer los....en we staan onder een boom...gelukkig niet de hoogste maar toch.
Morgen willen we vroeg vertrekken om op tijd bij de grens met Amerika te zijn, we weten nl niet hoelang het daar duurt. Dus ons volgende verslag/avontuur komt vanuit de USA!