Dag 2 en het vroege begin van 3 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Dag 2 en het vroege begin van 3 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Dag 2 en het vroege begin van 3

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

07 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Zo we hebben weer ff wifi, het is half 6, in de ochtend dus je kan je voorstellen dat er weinig mensen gebruik maken van de wifi dus daar profiteer ik maar even van. Ben toch wakker...
Gisteren, vrijdag de 7e werden we om kwart voor 1 opgehaald door Canadream. Vantevoren heerlijk ontbijt gehad bij moxies en daarna hebben de boys nog ff gezwommen in het zwembad en bubbelbad van het hotel. rond 1 uur waren we bij de camperverhuurder en waren vrij snel aan de beurt. De check-in ging snel, hadden we zelf al online gedaan en dat scheelt tijd. Nog even spannend wat voor bakbeest we zouden krijgen maar gelukkig stond daar een mh-a te pronken van 28 foot met 65000km op de teller. Ik vond het nog niet eens zo groot dus alle zenuwen vooraf waren niet nodig geweest. Het controleren van de camper werd door loek en tibbe zeer serieus genomen, elk krasje werd aangewezen....degene die ons hielp werd er een beetje gek van maar ja, beter goed controleren dan achteraf een fikse rekening te krijgen. Rond half 3 waren we klaar met de check en konden we gaan inruimen. Dat ging best snel en rond 3 uur reden we weg bij Canadream, op naar de Wallmart. Eerst nog even gestopt bij de subway voor een late lunch, daarna door de liquerstore voor de wijn en nog langs de dollarstore. Boodschappen bij de Wallmart gedaan en toen was het inmiddels 7uur en konden we op naar de camping Calgary West. Een echte stadscamping met kleine plekken. Daar aangekomen bleek het zwembad nog een half uur open te zijn dus snel de zwembroeken aan en een plonsje gemaakt in het verwarmde zwembad. Om 9 uur wilden ze allebei even liggen maar slapen...nee hoor dat gingen ze echt nog niet doen. Afijn, 10 min later was het verdacht stil boven de cabine en bleken ze allebei te slapen als roosje ;-)
Wij zijn nog ff een wijntje gaan doen bij de buren, friezen en doken rond 11 uur ons bed in.
Vannacht wakker geworden van de kou want het koelt snachts af naar een graad of 11, brrrr. Maar gelukkig hebben we een extra deken meegekregen dus dat was snel opgelost.
Vandaag willen we naar Head smashend in buffalo jump. Daar lieten vroeger de indianen bizons van een klif afstorten voor het vlees en huid etc. Lijkt me wel interessant. Het is vanaf hier 200 km. Van daaruit gaan we naar een camping aan Beauvais lake waar we 1 dag zullen blijven. Een beetje een primitievere camping maar dat geeft weer meer kans op het zien van wild.
Zo, dan zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van het wel en wee van de handelsreizigers.
groetjes van ons uit een vroeg Calgary ;-)