Yoho en johnston canyon - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Yoho en johnston canyon - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Yoho en johnston canyon

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

19 Augustus 2015 | Canada, Lake Louise

Op tijd vertrokken vanaf de mosquitocamping, een mooie camping hoor maar wat een irri beestjes... Eerst nog geskyped met een jarige opa, dat had nog wat voeten in aarde maar gelukkig nog wel gelukt. Op naar Fiield en Yoho national park. Hier stoppen we bij wapta Falls, een hike van 5 km (heen en terug) dwars door een berenbos dus er wordt luid gezongen en gekletst. Tibbe sprint steeds vooruit anders werkt zijn fantasie niet ;-)
Aangekomen bij het eind is de waterval een mooie beloning. We kunnen nog verder omlaag maar dan moeten we ook weer omhoog (duh) dus we gaan terug via hetzelfde pad. Daarna door naar emerald lake. Hier zijn we in 2013 geweest met slecht weer, nu schijnt de zon en is t knetterdruk. Maar een mooi meer is het wel. Op naar lake Louise, niet voor het meer maar omdat dat op de weg naar Kootenay national park ligt. Hier willen we marble canyon gaan bezoeken. Wat een natuurgeweld, prachtig. Via allerlei bruggen wandelen we hoog boven de kloof, mooi hoor.
Na een dik half uur zijn we terug bij de auto en rijden door naar de paint pots. Dat zijn een soort kleipoeltjes die indianen vroeger gebruikten om hun lijf in te smeren met oorlogskleuren. Je voelt um al aankomen....tibbe smeert het gelijk op zijn gezicht, loek beperkt het tot zijn armen. Pas daarna vragen ze: gaat het er nog wel af? Nee, zeggen wij, dat blijft een paar maanden zitten... Over een houten plankier lopen we verder, behalve tibbe die kluunt naast de brug door de modder met als gevolg dat niet alleen zijn zolen rood/oranje zijn....
Daarna gaan we richting de camping, het is inmiddels 5 uur. Daar stonden we 2 jaar geleden ook, hebben nu de laatste plek en een supermooie ook nog eens. Midden in het bos. Gelijk de firepit aan en ik ga met de boys naar het riviertje want ze willen zwemmen. Het is pootje baden en loek gaat languit liggen...het water is 5 graden dus een hoop gegil 'koud koud koud'. Hahaha ik sta te lachen, sorry jongens. Daarna op naar de warme douches. Loek is zo klaar maar tibbe wil er niet meer onderuit. Hij staat bij de heren dus ik kan nie zomaar naar binnen. Loek gestuurd en onder protest komt tibbe eindelijk tevoorschijn...
Bij de camper aangekomen is Guido druk bezig met de steaks. Een uurtje later gaan we eten en daarna nog marsmellows roosteren. Tibbe noemt zich de master of marshmallows dus we dien een wedstrijd. Loek en Guido zijn de juryleden. De stan is nagenoeg gelijk, we fikken allebei 2 marshmallows volledig af....das nie best. Nu zijn alle marshmallows op dus als we nieuwe gaan kopen bakken we de finale....bring it on!
Nog een potje rummicub als afsluiting, Guido en tibbe tegen loek en mij. Stand is gelijk, vanavond revanche.....