Terug naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Terug naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Terug naar Banff

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

24 Augustus 2015 | Canada, Banff

Vanmorgen pas laat opgestaan, was vannacht niet zo lekker. Daarna lekker ontbijten met pancakes en toast. Das het voordeel van elektriciteit. Alles opgeruimd en om 11 uur reden we de camping af. Onderweg was het erg mistig/heiig, dat is niet zo goed voor het uitzicht helaas. Maar toch, het blijft prachtig. Onderweg nog gestopt bij de weeping wall, daar komt allemaal water gewoon uit de rotsen. Verder nog gestopt bij waterfowl lake, een prachtig blauw groen meer. Daar lekker geluncht (sandwiches met kaas/kip) en weer verder richting lake louise. Niet dat we dat meer wilden zien maar we willen graag naar Moraine lake, dat vonden we in 2013 zo mooi dan we daar nog een keer op af gaan.
Na 4 uur arriveerden we bij lake Moraine. De weg ernaartoe is al een belevenis op zich. Een smalle, kronkelige weg naar boven (14 km) en dat met een camper van 28 feet....3x raden wie de chauffeur was ;-)
geweldig om te rijden!! Boven aan gekomen was het veel drukker dan 2 jaar geleden, toen regende het ook. Gelukkig konden we onze campert kwijt en zijn we naar boven geklommen. Op de weg naar boven zagen we weer talrijke squirrels, chipmunks (er schijnt verschil in te zitten) en een pica. Een pica is een soort reuzemuis zonder staart, veel minder eng dan een kleine muis.
Het uitzicht over Moraine lake is prachtig, de zon staat op het meer en das wel lastig om foto's te maken, maar we hebben ze toch gemaakt. Nog even rondgewandeld en daarna dezelfde weg terug naar beneden en door naar Banff. We zijn maar gelijk naar de camping gereden, deze keer staan we niet op die parkeerplaats maar op Tunnel Mountain 1. Een camping zonder elektriciteit etc maar met fire pit en een mooie plek tussen de bomen. Om 6 uur gaat de fik er in en kunnen de steaks erop en voor loek uiteraard een hamburger. Heerlijk. Nog ff alle restjes opmaken en nu is het tijd voor de marshmallow finale!!!
Ik ga me nu dus mentaal voorbereiden anders kan ik niet winnen van Tibbe ;-)
Morgen 1 na laatste dagje, dezelfde camping als de 1e keer, dus in de stad maar dichtbij de verhuurder. Dat wordt morgen een dagje schoonmaken en inpakken, als we zijn uitgeslapen ;-)

• 25 Augustus 2015 - 13:51

Oma:

wat hebben jullie een geweldige vakantie om niet te vergeten!!!!!!