vervolg Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu vervolg Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

vervolg Jasper

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

23 Augustus 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Gisteren na de lunch nog ff door jasper gestruind. Leuk dorpje, veel leuker dan 2 jaar geleden toen het koud en bewolkt was....
Tibbe heeft ook eindelijk zijn keuze gemaakt wat het souvenir is: een pluche bald eagle (zee arend). Helemaal blij istie. Loek wil iets anders en dat hebben ze alleen in BAnff. Nu komen we daar maandag/dinsdag nog op de terugweg naar Calgary dus heeft ie geluk.
Daarna op naar Patricia en Pyramid lake. Volgens ons anwb boek 2 van de mooiste meren van Jasper, dus dat moeten we gaan zien. Patricia lake, daar zijn we langs gereden, konden de camper ook niet kwijt en vonden we minder. Pyramid lake is idd erg mooi met een eilandje waar je naartoe kon wandelen via een brug. Op de weg daar naartoe nog een specht gezien. Guido heeft een chinese dame wijsgemaakt dat het een woody woodpecker is....ze keek of ze het geloofde ;-)
Boy moesten natuurlijk voelen hoe koud het water was, helemaal niet koud. Tibbe en pootje baden: het blijft een verhaal apart. Als ik zeg pootje baden betekent dat alleen je voeten en enkels. Toch presteert hij het steeds om ook zijn broek nat te krijgen.... Gelukkig was het lekker weer en droogt zoiets snel.
Daarna zijn we naar Maligne lake road gereden, de weg naar Maligne lake. Hier hebben we in 2013 veel wild gezien en hoopten nu op dezelfde dosis geluk. Helaas, het mocht niet zo zijn. Er heeft in juli een enorme brand gewoed ter hoogte van Medicine lake en dat heeft veel dieren weggejaagd denken we. Er is enorm veel bos verloren gegaan, heel triest om te zien. Veel meer dan we in 2013 hebben meegemaakt. Nu hebben we op verschillende plaatsen echt heftige bosbranden meegemaakt (of de nasleep ervan). Medicine lake is ook een geval apart. Dat loopt leeg in de winter en vol vanaf de lente. Nu was een gedeelte al leeg aan het lopen en leek het op de waddeneilanden, heel gek om te zien. Net of iemand de stop eruit trok. We zijn nog doorgereden naar maligne lake, een prachtig meer. Daar kun je boottochten doen naar Spirit island, het meeste gefotografeerde eiland van Canada. Wij waren er heel laat dus alles was al gesloten. Niet dat we het van plan waren want ze vragen de hoofdprijs.
De hele weg weer terug gereden maar geen hertje gezien. Ook Loek zijn vriend het wapitihert liet zich niet zien, jammer maar we hebben het geprobeerd. Het was inmiddels al kwart over 8 dus we besloten om in Jasper wat te gaan eten. Voordag we op de camping de fire pit aan zouden hebben ben je al snel een uur verder en om dan nog te eten....en we wilden alvast de camping voor de volgende dag vastleggen. Dus werd het Jasper Brewing company. Lekker gegeten en goeie wifi, nie onbelangrijk voor Loek want die moet natuurlijk op de hoogte blijven van het wel en wee van zijn voetbalteam.
Camping geregeld, eten op dus op naar de campground Whistlers. Daar toch nog ff vuurtje gestookt want we hebben er voor betaald en we zijn Nederlanders he, haha. Lekker bij het vuur gezeten, was een stuk minder koud dan bij Rampart creek de vorige avond. We hoorden van alles ritselen en waren toch een beetje op ons hoede vanwege de waarschuwing over de Elks die rondliepen en agressief konden worden, maar geen elk gezien. Boys gedoucht in de camper, een belevenis op zich voor ze.
Morgen gaan we terug via de icefields parkway naar Banff.