Een koud dagje Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Een koud dagje Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Een koud dagje Banff

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

21 Augustus 2015 | Canada, Banff

Gisteravond nog gerummicupt en ge-unoot. Erg gezellig maar laat naar bed. Niet erg want we wisten dat het vandaag zou regenen. We hebben uitgeslapen tot half 10! Heerlijk. Daarna pancakes en wafels met nutella en banaan als ontbijt. Buiten regende het steeds harder en....er lag verse sneeuw op de bergen tegenover ons! Het is dan ook maar een graad of 8 terwijl het gister nog 23 was... Niet normaal, zo koud heb ik het nog nooit gehad op 21 augustus. Nog even met Tiesje gebeld en daarna zijn we gaan lezen, rummicuppen en luieren. Tegen 4 uur werd het droger (of regende het minder hard) en zijn we ons klaar gaan maken om alsnog Banff in te gaan. Eerst lozen en water bijvullen want dat was nodig. In Banff is het nat en koud dus we hoppen winkel in en winkel uit. Veel chinezen hier, 1 boert er in guido's gezicht, bah wat onbeschoft toch. Zomeren lekker spaghetti eten en dan op naar de hot springs, een bad van 40 graden klinkt me nu als muziek in de oren. Dan slapen we ook goed want voor vannacht geven ze temperaturen onder nul aan...
Straks nog even langs de souvenirzaken als tibbe eindelijk weet wat ie wil....een beer van een halve meter past echt niet in de weekendtas maar das lastig te accepteren ;-)
Wie weet zien we nog wat wildlife straks op de weg naar de hot springs, ik ben benieuwd.
Morgen gaan we op weg naar Jasper via de beroemde icefiields parkway. Maar eens kijken of we nog ergens halverwege kunnen overnachten want reserveren was niet meer mogelijk.
Groeten vanuit een winters Banff!

• 22 Augustus 2015 - 19:12

Oma:

zullen we jullie wat zon van ons sturen?