Banff en omgeving - Reisverslag uit Banff, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Banff en omgeving - Reisverslag uit Banff, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Banff en omgeving

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

20 Augustus 2015 | Canada, Banff

Vanmorgen was het koud op de camping, dat maakt het opstaan altijd erg lastig. Niet voor Guido, want die springt altijd meteen zijn bed uit. De rest van de familie heeft er wat meer moeite mee. Omdat we geen stroom hebben kunnen we geen brood roosteren dus wordt het gebakken eieren. Ook lekker. Om 10.15 rijden we de camping af op weg naar Banff. We konden de camping niet reserveren dus moeten er op tijd zijn voor de nog over gebleven plekken. We zijn er om 11 u en gelukkig we hebben plek voor 2 nachten. Vrijdag geven ze nl heel de dag regen aan en 8 (!) graden. Brrr. We staan op een soort parkeerplaats, niet mooi maar we hebben stroom dus de kachel kan aan.
Dan gaan we op naar Kananskis country, kortweg K-country genoemd. Ik had hier een mooie wandeling gezien naar grassi lakes. Je had de keuze uit 2 routes: easy en more difficult. We kozen de easy weg omhoog, dat ging nog behoorlijk steil hoor, pff ik spin dan wel een paar wkn niet maar dit is conditietraining op zijn best. Bovenaan gekomen wacht de beloning in 2 prachtige groen/blauwe meren. Tegen de rotsen waren klimmers bezig, doodeng.... De terugweg zijn we via de moeilijke weg gegaan. Jeetje dat was lastig. Blij dat we die niet hebben gekozen op de heenweg. Na een half uurtje waren we terug bij de auto en besloten canmore te bezoeken. Ook een echt skidorpje. Daar zijn we de Chinees ingevlucht want het was koud, begon te regenen en we hadden honger na de wandeling van 2 uur. Lekker gegeten. Terwijl ik dit verslag tik zit er een paar tafels verderop een Chinees te eten en ik vraag aan Guido: zit die man nou zo te smekken????? Nie normaal joh, tis alleen nog wachten op een vette boer en dan kan die scheet ook door komen....sjongejonge hoe leg ik dit aan loek en tibbe uit dat ze netjes moeten eten....
We laten alles zo in een doggybag gooien voor op de camping en dan terug naar Banff. Morgen slecht weer dus uitslapen (jeeeeej) en spelletjes doen. Denk dat er nog geshopt moet worden (tibbe) en lekker de hot springs in. Geen straf dus dat mindere weer. Planning hebben we verder omgegooid want zaterdag rijden we toch richting Jasper.
Voor nu een dikke burp van onze Chinese vriend! Tot later.