Golden, dag 2 - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Golden, dag 2 - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Golden, dag 2

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Handels

18 Augustus 2015 | Canada, Radium Hot Springs

Vanmorgen was het toch weer een beetje fris, terwijl het gisterenavond bij het slapen gaan erg benauwd was. Een vroeg ontbijt want om 9.20u vertrekken we naar het bedrijf waar we mee gaan raften. Aldaar aangekomen krijgen we instructies en moeten we ons omkleden in wetsuits. We rijden dan met een schoolbus naar het vertrek punt, zo'n 15-20 min rijden. In de bus krijgen we nog meer veiligheidinstructies. Als we bij het vertrekpunt aankomen liggen de rubberboten al klaar en krijgen we nogmaals een laatste instructie (hoe te handelen bij man over boord). Dan vertrekken we. De fam. Handels zit voor in de boot. In totaal zijn er 9 man en 1 gids die de rivier afgaan. Er gaan 6 boten tegelijk de rivier af. "Helaas" zullen wij maar 1/3 van de totale tocht meegaan omdat je voor het 2e gedeelte minimaal 12 jaar moet zijn en voor het 3e gedeelte minimaal 16 jaar.
Het begin is erg rustig (te rustig voor sommige gezinsleden). Maar na zo'n 30 minuten lekker voortvaren op de rivier en genieten van de prachtige omgeving kwamen de 1e "rapids". Hierbij ook het 1e gegil vanuit de boot want het is toch wel spannend.
Er volgen nog meer "rapids" en regelmatig worden we kletsnat van het koude gletsjer-water (5C). Tijdens de tocht worden er watergevechten gedaan tussen de boten onderling en mag je ook in het koude water springen. Loek twijfelt maar doet het toch maar niet.
Na weer 15 minuten stoppen we om een waterval omhoog te klimmen. We klauteren met onze pakken aan door het koude water omhoog en bovenaan gekomen gaan Loek en Tibbe gelijk in de waterval staan. Lekker douchen zo ! We klimmen weer naar beneden en varen weer verder. Nu komen de echte "rapids" en dat vinden we spannend & leuk. net als we de smaak te pakken hebben, stoppen we voor de lunch (ook ons eindpunt). Langs de rivier krijgen we een BBQ aangeboden met allemaal lekkere dingen erbij (sla / groente / drinken / watermeloen) en steak/vis/burgers van de BBQ.
We bestellen de foto's en de film want we konden zelf niet filmen.
We gaan met de schoolbus terug, terwijl de rest van de mensen de tocht verder afmaakt.
Wij gaan vanmiddag de berg bij Golden omhoog want daar kun je een Grizzly beer zien. En jawel.....nadat we met de stoeltjeslift een flink stuk omhoog zijn gegaan komen we aan bij de "habitat" van Boo The bear. Boo zat vlakbij de plek waar we stonden en was zelfs nog even het wassen in een modderpoel.
We gaan daarna weer met de stoeltjeslift naar beneden en drinken beneden nog een koffie. Loek koopt er nog een nieuwe store zonnebril. Dan terug naar de camping alwaar Italiaanse pasta op het menu staat en de boys nog gaan voetballen op het grote veld bij de ingang.
Morgen gaan we terug naar "bekend terrein". We rijden richting Lake Louise waar we 2 jaar geleden ook zijn geweest. Daar gaan we de camping opzoeken waar we toen ook stonden. Johnson Creek Camping naast de rivier !

• 20 Augustus 2015 - 21:29

Oma: