Waterton lakes national park - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Waterton lakes national park - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Waterton lakes national park

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

09 Augustus 2015 | Canada, Waterton Lakes

Vanmorgen rond 9.15u vertrokken vanaf beauvais lake op weg naar Waterton lakes NP. Een tochtje van een goeie anderhalf uur. De weg er naartoe is schitterend. Veel uitzichtpunten onderweg en ook zien we ons 1e wild: 3 herten die in een veld rondlopen. Blijft toch apart. Verderop stoppen we bij een uitzichtpunt waarop staat: where the prairie meet the mountains. Nou zo is het ook echt. Je rijdt in het prairielandschap de bergen tegemoet, prachtig hoor. Onderweg denk ik een zwarte beer te zien dus ik roep dat ook heel enthousiast, blijkt het bij nader inzien een zwarte koe te zijn haha daar helpt geen leesbril tegen hoor. Even voordat we Waterton lakes NP in rijden is een zgn bizon paddock, hier leven grote kuddes bizons in een omheind leefgebied, denk als bescherming. Daar kun je met de auto of camper langsrijden. Tis net de Beekse Bergen maar dan in Canada en alleen met bizons. Maar heel apart om die beesten in het echt en van best wel dichtbij te zien. Ze zijn nl erg groot....
Daarna rijden we verder richting het dorp en kopen bij de ingang van het park onze parkpas. Even verderop stoppen we bij het bekende Prince of Wales hotel. Het oudste spoorweghotel en meest gefotografeerd. Je hebt hier een werkelijk prachtig uitzicht over Waterton lake maar de wind waait ons bijna letterlijk van de berg af. Maar wat is het hier mooi!! We besluiten in het hotel wat te eten, beetje vergane glorie van binnen en volgens de boys zitten er alleen maar oude mensen binnen....maar ik moet zeggen het eten was prima en we klagen niet want het uitzicht is weer fenomenaal.
Daarna op naar de camping, geen echte natuurcamping maar meer een enorme parkeerplaats met wat bomen. We staan onder een boom en met een zijdelings uitzicht op het meer. Wel op loopafstand van het dorp wat klein is maar het zag er net gezellig uit. We willen zo richting de watervallen lopen en even langs het meer. Vanavond willen we in de schemering de Akamina parkway gaan rijden, die staat bekend om zijn vele wild...dus duimen dat we ze gaan zien. Over wild gesproken: ons 1e wild op de camping ook alweer gezien: het stikt hier van de squirrels. Ze hebben hier heel veel holletjes en rennen je constant voor de voeten....maar wel grappig al kunnen ze ook wel hard bijten denk ik...
De groeten vanuit een windy Waterton lakes!

• 09 Augustus 2015 - 23:20

Linda:

Haha ik lig hier dubbel van het lachen met je zwarte beer / koe verhaal