Beauvais lake - Reisverslag uit Calgary, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu Beauvais lake - Reisverslag uit Calgary, Canada van Handels Fam. - WaarBenJij.nu

Beauvais lake

Door: Door

Blijf op de hoogte en volg Handels

08 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Vanuit onze stadscamping in Calgary zijn we redelijk op tijd vertrokken voor een trip richting Beauvais lake. Een saaie weg trouwens, lijkt de po-vlakte in Italie wel....
Onderweg, na zon 200 km zijn we gestopt bij Head smashed in Buffalo jump. Dat is de plek waar 1000 jaar geleden de indianen de bizons van een klif joegen. Het verhaal wordt na verteld in een film, erg interessant. Ze laten je zien hoe er vroeger werd gejaagd, indrukwekkend. De klif waar het vroeger gebeurde hebben we ook gezien, die is niet meer zo hoog als hij was. Head smashed komt van een jongen die onderaan de klif stond te kijken hoe de kudde bizons naar beneden vielen. Hij werd letterlijk platgedrukt door de stapel dode bizons. Al met al een mooie tussenstop.
Daarna verder richting beauvais lake campground, onze plek voor de komende nacht. Dat was van daaruit nog een uurtje rijden. Eerst stuurde de tomtom ons over een zgn dirt-road. Dat schiet niet op met alle die losse stenen dus maar snel omgedraaid. Het landschap verandert nu snel in meer groen en bergen, prachtig. Op zo'n 10 km van de camping in Pincher Creek gestopt voor nog wat laatste boodschappen. Op de campground aangekomen rijden we al snel naar onze gereserveerde plek. Een echte boscamping, super mooi en we hebben een fijn plekje tussen de bomen maar met een zonnetje op de picknicktafel dus we besluiten om lekker buiten te gaan eten. Daarna lopen we een stuk naar het meer, een mooi meer maar helaas niet om te zwemmen. 's-Avonds nog lekker buiten gegeten (hamburgers uiteraard) en als toetje marshmallows roosteren boven de campfire.
Om af te sluiten met Tibbe zijn uitspraak van de dag: dit is nou het echte Canada!

• 10 Augustus 2015 - 09:19

Oma:

Dit zullen loek en tibbe wel heel spannend hebben gevonden vandaar ook die uitspraak van tibbe.kus oma